"Muzika" je gospa terapevtka. S svojimi glasbenimi dotiki zdravi in pomaga. Pomembna in koristna je pri delu z otroki, ki imajo primanjkljaje na področju govora, izražanja čustev, senzorno občutljivost, težave pri učenju, motoriki, komunikaciji, koncentraciji.
"Muzika".... To je tista čudovita gospa, ki jo vsi dobro poznamo in v družbi katere smo zelo radi. Razveseljuje nas in zabava, nas tolaži in pomirja. Govori jezik, ki ga vsi dobro razumemo, saj znotraj vseh nas tiči muzikalnost, zato znamo z njo odlično komunicirati. Dotika se nas na pristen, enostaven in razumevajoč način. Tu je vedno, kadar jo potrebujemo in nam godi s svojim dotikom.
"Muzika" lahko tudi zdravi. Prav vsaka glasbena zvrst je pomembna, če na nas vpliva pozitivno in če se ob njej prijetno počutimo. Z vsemi svojimi dejavnostmi nam pomaga pri premagovanju nekaterih psihičnih in fizičnih težav, jih blaži ali pa jih delno ali v celoti odpravlja. Zagotovo nam tudi pomaga. Saj ko prepevamo, igramo na glasbila, plešemo ali "muziko" zgolj poslušamo, le ta vpliva na naše počutje in razpoloženje ter izboljšuje delovanje na vseh področjih našega bivanja.
Zato pravim, da je "muzika" gospa terapevtka. Ker nam pomaga. Ker nas na nek način s svojimi glasbenimi dotiki zdravi. In ko združimo besedi muzika in terapija, se zlijeta v besedo "muzikoterapija".
Kaj je "Muzikoterapija"?
"Muzikoterapija" je zdravljenje z glasbo. To je terapija, pri kateri se glasba uporablja z vsemi njenimi elementi (melodijo, ritmom, harmonijo, zvokom, tempom, dinamiko) in vsemi njenimi oblikami z namenom, da se dosežejo specifični cilji na področju zdravja, počutja in družbeno socialnega življenja. Tako pri odraslih, kot tudi pri otrocih.
"Muzikoterapija" je pomembna in koristna pri delu z otroki s težavami v razvoju. Z otroki, ki imajo primanjkljaje na področju govora, izražanja čustev, senzorno občutljivost, težave pri učenju, motoriki, komunikaciji, koncentraciji. Z izvajanjem "muzikoterapije" se lahko te težav omilijo, delno ali v celoti odpravijo in to na način, ki je prilagojen in odgovarja potrebam posameznega otroka. Ni pravila, da je le ena vrsta terapije primerna za vse, saj ima vsak posameznik drugačne težave in različne sposobnosti.
Katere glasbene dejavnosti se uporabljajo pri "muzikoterapiji"?
Prepevanje pesmic, igranje na glasbila, poslušanje glasbe, ustvarjanje glasbe in ob glasbi, gib,… Vse te glasbene dejavnosti glasbeni terapevt uporablja pri izvajanju terapije in jih med seboj prepleta. Katere bo uporabil pri posameznem otroku je odvisno od njegovih zmožnosti, potreb in terapevtskih ciljev, ki se želijo doseči.
Vse navedene glasbene dejavnosti so koristne, saj otroka sproščajo, spodbujajo njegovo komunikacijo, razumevanje, izražanje čustev, ga učijo socialnih veščin in vzorcev, da si bo znal pomagati v določenih situacijah ter mu hkrati omogočajo, da se glasbeno izraža, za kar ne rabi prav nobenega glasbenega predznanja.
"Muzikoterapija" se lahko izvaja skupinsko ali individualno, v kolikor otrok lažje funkcionira individualno.
Obstajata dve vrsti metod "muzikoterapije": pasivna in aktivna. Medtem, ko se pri pasivni za doseganje terapevtskih ciljev glasba zgolj posluša, se pri aktivni "muzikoterapiji" aktivno sodeluje: prepeva, igra na glasbila, ustvarja pesmice, improvizira.
Otroci zelo radi pojejo in zraven igrajo na glasbila – improvizirajo. Igrajo, kar v tistem trenutku čutijo in so pri tem povsem spontani. Ta občutek glasbene svobode mora biti vseskozi prisoten, saj otroku nudi sproščenost in varnost. Najbolj primerna so mala ritmična glasbila (bobenček, triangel, ropotulja, paličice..), saj je njihova uporaba preprosta in zanje ni potrebnega glasbenega predznanja.
Priporočljivo je tudi, da otrok čim bolj prepeva pesmice, saj si s tem razvija glas, hkrati pa so besedila pesmic tudi močno sredstvo za spodbujanje govora in razumevanja. Z igranjem na glasbila pa si izboljšuje slušno, vidno in tipno zaznavanje, motorične sposobnosti in pozitivno samopodobo.
Kaj je torej bistvo "muzikoterapije"?
Ob muziciranju uživati in se veseliti ter hkrati odpravljati in lajšati težave.
Vsi otroci so muzikalni in čisto vsak otrok ima pravico spoznati ter biti deležen vseh teh neizmernih užitkov, glasbenih dejavnosti in glasbenih dotikov, ki jih nudi "muzika". Ta čudovita in prijetna gospa.
Milena Holc je učiteljica glasbe, avtorica številnih otroških pesmi ter publicistka. Z učenjem glasbe se ukvarja že več kot 20 let.
Informacije na portalu in v člankih so povzete po navedenih virih oz. avtorjih in so informativne narave. Pred vsakim zdravljenjem, izvedbo testiranj ali aplikacijo katerekoli terapije oz. prehranskih dopolnil, se ustrezno posvetujte. Portal Avtizemgovori ne zagovarja kakršnihkoli medicinskih oz zdravstvenih trditev. Navedene informacije so informativne in so prikaz dognanj in ugotovitev navedenih virov ter avtorjev pri posameznem članku.